fbpx

איך להוריד ת'וויד

חכמת קשת האש לכל מי שרוצה לצאת להפסקה קצרה

הי, כאן רפיק והצוות

קבלו במרוכז את סדרת טיפים שעיקרם – "ניהול ההתמכרות".
בסוף העמוד תמצאו קובץ המרכז את כל הטיפים לכדי הסכם הצהרתי שבו אתם פותחים את הפסקת העישונים שלכם.
על ההסכם יש לחתום.

ההנחה היא שהג'נקי מפחד מגמילה אבל יסכים להפסקה מתודית, שמוצגת בפניו באופן דיאלוגי.

  • רוצים לצאת להפסקה קצרה לשקם את הקולטנים?
  • רוצים לצאת להפסקה קצרה כדי לבדוק מה שלום הסחי שלכם?

     

קחו לעצמכם זמן לצפיה קשובה,
ואל תתחילו את ההתנזרות מוויד לפני שאתם מסיימים לצפות בכל העצות. 

טיפ מס' 1 - להגביל את ההפסקה בזמן

אז לכמה זמן אתם רוצים להוריד את הוויד? שבוע? 21 יום? חודש?
ההמלצה שלנו היא 3 שבועות. 21 יום.
מה שלא תחליטו, את ההתחייבות תשימו בהסכם – שעליו נדבר מחר.

טיפ מס' 2 - לחתום הסכם

את ההסכם אנחנו נכתוב יחד בסוף, אחרי הטיפ העשירי,

ההסכם יתחיל במילים:

"הואיל שיש בתוכי מלחמה בין רגש לשכל, בין הסטלן לסחי, אני מחליט כרגע על הפסקה מתודית בשימוש כדי לנקות קצת את המערכת ולחזור לעשן אחרי תקופת צלילות קצרה. זה לא נגד הג'נקי הסטלן זה בעד המאסטר!"

טיפ מס' 3 - הפעולה המטיבה

זה לא מספיק רק להוריד הרגל מזיק. אנחנו רוצים לחזק את המאסטר הפנימי.

אז מה יחזק בכם את תחושת המאסטריות? תרגול יוגה שבועי? לעשות כושר? ללמוד גיטרה? ללכת לים? לכתוב יומן? לקרוא פילוסופיה? מדיטציה? טיפוח גינה? התנדבות בארגון?

התחילו לחשוב מהי הפעולה המטיבה שבא לכם לאמץ למשך 3 שבועות ועליה תתחייבו בהסכם שנערוך בסוף בתהליך.

טיפ מס' 4 - טקס בוקר

במהלך ההתנזרות יש חשיבות רבה לתזכורת היומית: "היום אני לא מעשן", "לא משנה מה קורה, היום אני לא מעשן". בכל יום לקום בבוקר ולהזכיר לעצמנו שאנחנו בהתנזרות. 

במהלך המסכם של הטיפים, לפני שנצא להתנזרות, אני אבקש מכם לבחור פעולה אחת קבועה, טקס בוקר ל 21 יום של ניקוי הקולטנים ולהקפיד עליה.

טיפ מס' 5 - טריגרים חיצוניים

הבחירה לעשות הפסקה בשימוש ולנקות את הקולטנים, מחייבת בחירה בפחות פגישות עם החבר'ה, פחות מסיבות, להפגש פחות עם אנשים סטלנים.

קחו טיפ הגיוני וברור: בתקופת ההתנזרות עדיף לצמצם טריגרים חיצוניים. יש מספיק פנימיים!

טיפ מס' 6 - טריגרים פנימיים

מה הופך את השימוש בוויד להתמכרות? הטריגרים הפנימיים. לאחד זה הבדידות, לשני זה הלחץ, לשלישי זה שיעמום….

שיטת קשת האש אומרת – השתמשו בהפסקת העישונים לצורך חקירה עצמית. מה הכאבים שלי? על מה יושב השימוש המופרז?

טיפ מס' 7 - תרגול מדיטציה

יש חוק ידוע : יותר מדיטציה יותר סחיות, יותר סטלות פחות מדיטציה.
אנחנו מזמינים אתכם במהלך אתגר ההתנזרות להוסיף מדיטציה יומית של 5 דקות.

מחפשים טכניקה טובה? הזמינו את הספר "אל תשכח לזכור" בגירסת PDF
באתר של רפיק – כאן

טיפ מס' 8 - כתיבת הודיות

הג'נקי הוא קוטר.
הסטלן שלנו תמיד לא טוב לו, הוא תמיד רוצה לברוח מהקושי. הג'נקי לא יודע להנות ממה שיש, הוא חזיר של ריגושים.
הסחי לעומתו מברך את מה שיש. לכן כתיבת הודיות היא דרך נהדרת לחיזוקו.
במהלך ההתנזרות נמליץ בכל יום לכתוב חמש הודיות, חמישה דברים שאני מאשר.

טיפ מס' 9 - לקחת ליווי

פריצות הדרך הכי גדולות בתחום שינוי ההרגלים מתקיימות במסגרת של ליווי. כשהאדם חושף את ההתמכרות בפני מישהו.

לרוב נרצה להפסיק את ההתמכרות לבד, בגלל הבושה והרצון לחסוך כסף, אבל זאת הדרך הארוכה. החשיפה כלפי מלווה (אישי או קבוצה) תמיד מקצרת תהליכים.

טיפ מס' 10 - איך חוזרים לשימוש

אנשים רבים שנהנים מהסחיות של ה 21 הימים מבקשים למנף אותה להפסקת עישונים לעולם.
לפי קשת האש זו בגידה בסטלן.
אם הבטחתם לו שזה רק לתקופה קצרה, תעמדו במילה שלכם ותפתחו בפניו את הדלת.
קשת האש היא גישה רדיקלית – מהפכנית – לא לסדר את הסטלן, לעבוד עליו, אלא לבנות איתו יחסי אמון: נתת לי 21 יום של סחיות? אתן לך שבוע שבועים של עישונים ואז שוב תתן לי, הפעם 100 יום של סחיות.

וככה בצעדי ריקוד ננרמל את השימוש. במקום להגמל במכה, נצמצם שימוש בצמח הפלא ונחזיר את הסטלות למקומם המקודש. we don't abuse drugs – we use drugs

שתפו את הפוסט

Share on facebook
Facebook

פוסטים קודמים

וידאו

מסתבר שאנחנו מכונות חיפוש!

אנחנו "מכונות חיפוש". הידעתם?
קחו לעצמכם 20 דקות לפודקסט וידאו קצר על האי נחת הקבוע בחיינו, הסיבה האבולוציונית שבגללה אנחנו תמיד רוצים עוד.

שינוי הרגלים

עץ ההתמכרות

עץ ההתמכרות הינו דימוי לרב-השכבתיות של ההתמכרות, מהגלוי לסמוי, מהצמרת אל הגזע ואל השורש. בפוסט זה נתמקד רק בחלק העליון של העץ, בחמשת המופעים של